✿ SUPER DUPER CRAZIEST, FUNNIEST & TALKATIVE GIRL ✿

My photo
You'll hate me. Thank you.

✿ LAY ME DOWN ✿

Wednesday, December 5, 2012

END OF SEMESTER BREAK FOR FIRST SEM :/

hallooooooo! Assalammualaikum. sedih nya title entry kali neh. sedih sangat kan kan kan :'( tak boleh nak buat apa, dah sampai college dah pun. another pathetic life will start soon. eh kejap, dah start dah rasanya. hungry all the time bila dekat college neh haa. so pathetic! so how to start? nak cerita panjang ke cerita pendek? okay. i shall start from a week before my birthday. phewww, takut meleleh air mata jee neh. okay, take a deep breath *selongkar notes dekat phone. pelupa kan, tuh yang tulis dekat phone hahaha. dalm seminggu, segala kisah suka duka tuh cepat sangat berubah, hmm cepat sangat. so by the time aku update neh, aku anggap yang apa yang jadi tuh sesudah aku selesai update blog. so mood agak kacau bilau jugak laa nak fake kan. so here it is.

15 NOVEMBER
so start dgn 15th dulu laa kot. ekot dari apa yang aku tulis dekat dalam phone neh haa. hahaha. ada apa yea masa 15. yeahhh dikala malam menjelma, cewahhhhh gitu, my "randy pangalila" (bukan nama sebenar haha) eh coppp! bukan malam. pagi pagi buta pukul 4pagi tahu tak. si buncit neh kacau tidur aku. haha. aku dah laa mamai, dia hantar text "sayang, dah tidur? I ada call free neh" aku pulak nak reply dah tengah sedap melayan mimpi ape tah malam tuh. hahahaha. lepas tuh dia call, "SAYANG" hahaha. sembang apa tuh jgn tanya laa kan. aku tgh mamai, dia cakap dapat 60MINIT free, yang aku cakap "untunglaa dapat 60RINGGIT free" tak pasai kena gelak dengan buncit tuh hahaha. "sayang mamai eh? hahaha" memang kelakar gila laa pagi neh kan. so we talked for an hour that morning. heee happy for sure laa kan kalau dgn buncit sorang neh.

itu cerita pagi buta, dikala orang dah enak dibuai mimpi semalam *lagu tuh hahaha. waktu siang lain pulak cerita dia kan. hee. di siang harinya *haa dah macam nak buat karangan SPM pulak aku neh haa hahaha. phone bunyi *new message* dengan kadar kelajuan yang tak mampu disukat berapa, aku berlari mendapatkan phone aku. hahaha tak berlari pun, aku dah memang dekat meja study aku dekat rumah masa tuh, so bukak laci meja jee laa pun kan hahaha. then dapat message dari my beloved ex FITRI *boleh mcm gitu k, kesah pulak aku haha. dia cakap mcm neh;

HIM: eh, aku nak datang rumah kau neh
ME: haaaa? nak buat apa wwoooiiii!
HIM: nak mintak izin ibu laa, bawak kau keluar. aku dekat luar neh.
ME: alahai, ibu aku kerja laa wehh. mana ada dekat rumah
HIM: aku dah keluar hmm rugi rugi
ME: alaaa, kau datang rabu next week k *birthday aku*
HIM: kenapa pulak? ibu tak kerja ke?
ME: takde laa. masa tuh birthday aku. heee
HIM: hehehe lagi special kan okay hahaha
ME: haha okay laa der
*setelah diedit mengikut kesesuaian umur remaja masa kini hahaha. mintak penampar free ayat aku neh

so thats it laa. tak keluar hari tuh. but then, hari lain pun tak keluar jugak hmm cedihhh :( banyak kali kot cakap nak keluar, but then time dia keluar, aku tak keluar. time aku keluar dia tak keluar. k hampehh sangat. then ada one day, last day aku keluar laa before a day nak balik college kan, haaaaaaa ada kisah pasal kami nak date date konon kami neh. hahaha

16 NOVEMBER
okay this day takde laa happy mana pun, sedih tak berlagu lagi ada laa aku kan malam tuh. hmm hmm hmm *big sigh! dah kenapa pulak aku nak bersedihan bagai neh. hmm sedih bila my beloved prince ASRAF HAZIQ tak ingat birthday aku hmm k sayang k. before tuh tengah otp, then talk talk and talk. cakap pasal birthday, dia tak ingat. aku terus macam erghhh errggghhh why laa why this happen tonight. so merajuk kejap sampai pagi kot. lepas tuh okay laa. kejap jee. aku kalau dengan dia neh payah sikit nak gaduh lelama, aku macam tak sampai hati, macam tah laa, tak reti neh cakap. so that's it for 16 november. see, pendek jee, tak sepanjang yang atas tuh. hahaha. k next *makan roti

17 NOVEMBER
haaa, yang neh rasa macam excited sikit laa kan nak cerita sebab ada CAPITAL-M. hahaha k tetiba jee. padahal takde kene mengene pun, eh ada laa sikit. k diamm dyan diamm tulis jee jangan nak mengarut.
malam tuh, cu datang rumah, lepak jap sebab cu amir kerja. so dah datang rumah tuh, cu ajak tidur rumah. ayat cu ajak aku tidur rumah dia macam neh haa "kaklong, jum laa tidur rumah cu. mana tahu nampak M******* ke kan hahaha" aku pun dengan muka konon annoying jawab "ceyyhhh! takde makne laa nak jumpa. tanak pun *dalam hati "eh mintak-2 laa jumpa, rindu sangat hahaha" " aku memang fake macam neh. hahaha. so, selepas dipujuk berapa kali oleh angah yang gatal sangat nak pergi tidur rumah cu siap guna nama M pancing aku pergi rumah cu, so aku pun amek bag amek baju apa semua then cakap "haa, siap laa. lambat tinggal" angah pun dengan muka nak heaven jee, semangat pergi kemas barang dia nak pergi tidur rumah cu. adik pun ikut. itupun dia ikut aku punya pikiran, kalau aku ikut dia kut, kalau aku tak ikut, dia tak ikut. so, nak dijadikan cerita kenapa ada kene mengene dengan M, sebab cu aku baru pindah dekat taman perumahan dia. cu asal aku balik cuti jee, dia suruh aku datang rumah dia, ayat pancing cu "eh, nanti datang laa berjalan dekat rumah cu, kotkot jumpa kee" haa tengok, tak habis-2 nak bagi aku berjumpa dengan M. aku buat muka tak bersalah tahap cipan jee laa kan senyum sehabis kambing yang mungkin aku ukirkan dibibir hahaha ayat mintak kaki. so sambung semula pasal pergi tidur tuh. masa otw pergi rumah cu tuh, cu singgah laa dekat kedai runcit taman perumahan tuh. aku neh masuk jee simpang tak kenapa shivering gila kot siap tangan aku dah sejuk bagai time tuh. siap rasa nak nangis kauuuu! haaaa, aku kalau benda yang connected dengan M neh mmg automatic nak mengalir air mata. jangan tanya kenapa sebab aku pun taktahu hahaha. masuk simpang, lalu depan cc yang aku dengan dia selalu jumpa. actually bukan jumpa laa, aku selalu pergi cc dekat taman tuh, dia pulak jaga cc tuh. masa lalu depan cc tuh, aku dengan secara hendapnya intai laa dekat dalam cc tuh, saje tengok. then baru aku teringat yang dia tgh SPM so takkan nak jaga cc pulak. lagipun aku tahu bila yang dia akan jaga cc. lepas tuh, asal aku dengar bunyi motor jee aku gelabah, kotkot kalau dia kan. but hampa, memang tak laa kan. so that's it laa. bapak ahh panjang, confirm takde orang baca pun. lantak laa, blog aku.

18 NOVEMBER
hahaha. hari neh aku rasa hari paling sengal aku kot. bangun pagi tuh, angah pergi laa bukak sliding door, lepas tuh dia cakap "akak!! abg M*******!" aku dah ahh tengah mamai, aku pun cakap "blaa laa kau ngah. menipu jee tahu" angah dah bantai gelak dekat aku dah. kwasamm betul laa budak neh. cu dah bantai gelak dekat aku dah. tengok aku mamai dah satu hal, tengok aku nak excited tak jadi dah satu hal. siot kau angah. hahaha. then siap siap apa semua. ikut cu pergi pasar. aku kalau boleh memang maleyhhh nak pergi. sebabnya aku maleyhh nak nampak sape sape. malas nak berjumpa sape. nak nak lagi cikgu. bukannya apa, aku dah tahu soalan apa yang akan ditanya. haa, dalam pada tanak jumpa tuh, last last aku jumpa jugak cikgu lily. haa, macam aku cakap laa soalan apa korang mesti tahu "belajar mana sekarang?" "ambil course apa?" "dah final?" "result berapa?" haihhhh, tuh laa cerita nya kalau dah makin lama makin besar neh haa. dari soalan "eh comelnya, anak siapa neh?" akan jadi "bila pulak nak ada baby?" haa nampak tak beza and nampak tak aku pikir terlampau kedepan hahaha. so lepas dah beli breakfast apa semua, cu pun hantar kami pulang ke rumah.

21 NOVEMBER
here it goes. my birthday. first wish for sure laa from my family kan. awal gila kalau nak tahu k. hahaha. aku tgh baring dengan sofa layan tv, then ayah dgn ibu dtg dekat aku, ayah pun nyanyi "HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY MY DAUGTHER, HAPPY BIRTHDAY TO YOU" gila terharu laa aku kan, ayah nyanyi wehhh. ibu dah senyum-2. masa ayah nyanyi ibu tukang tepuk tangan, hahaha. angah adik main carom then cakap "happy birthday laa birthday girl" sambil main carom, hampeh korang dua. hahahaha wish tak ikhlas langsung! got many birthday wishes, birthday calls. before 12 tuh buncit call then cakap "sayang, birthday eh hehehe nanti I wish k " kwasamm punya buncit. hahaha then dapat text dari kengkawan yang disayangi laa kan. aku sehari tuh tak pegang phone, pukul 12 baru tgok phone.

that's it hari hari sebelum birthday aku. lepas dari tuh, dah hangout, lepak dan meluangkan masa bersama membe dan juga cousin tersayang. aku kalau cuti memang cousin aku jadi mangsa bawak aku keluar. and dia pun berbesar hati nak bawak aku berjalan semua. hahaha. reason aku tanak cerita hari selepas 21st November tuh sebab hmm sebab nanti cerita dia sedih sangat, takut banjir rumah. and takut aku menaip mengikut emosi kan,, so biarlaa. lagi pun benda dah lepas. tak guna dah nak ingat. tak boleh buat apa dah. hmm, cuma apa yang aku mampu cakap, aku terlampau kecewa. sangat kecewa laa. dan ada sikit perubahan pada aku semenjak apa yang jadi tuh. nak nangis pun tak guna, bazir air mata kau jee dah. so sekarang neh yang aku mampu, sabar dan be strong. cause I know, there will be something better than all this stupid little thing. I'm moving on :') Assalammualaikum :)





i love you , just the way you are =)

No comments:

Post a Comment