✿ SUPER DUPER CRAZIEST, FUNNIEST & TALKATIVE GIRL ✿

My photo
You'll hate me. Thank you.

✿ LAY ME DOWN ✿

Monday, December 31, 2012

2012 PAINS AND JOYS :')

Assalammualaikum. hai halloo apa khabar bertemu lagi kita dalam rancangan... k dah kenapa nak rancangan bagai ni. haha mengarut jee. ni berangan nak jadi artis kalau nak tahu. hihihi k tak. so hari ni, nak cerita pasal apa laa dyan ni haa kan. nampak kan tajuk dekat atas tuh kan. hmm, nak cerita pasal 2012 :') kenapa smiley macam tak ikhlas jee kan. hmm bukan tak ikhlas, tapi terharu dengan tahun 2012 yang terlampau banyak sangat suka duka gelak tawa pahit manis. yang jadi dalam seminggu sampai banyak kejadian pun ada, even dalam sehari. hmm k laa tanak ahh sedih sedih kan. apa laa. so today's entry nak flashback balik memories of 2012 since today last day of 2012 kan. semua tgh busy dgn new year eve, nak countdown bagai, aku? dekat college tersadai dengan assignments yang tah bila nak siap nya. aku cerita secara rough jee laa ek, panjang-2 pun korang bukan baca, confirm skip punya laa. so, lets play the button for the past 11months ago...

so, di awal tahunnya, I've end my SPM laa for sure kan. so got 3months before result released tuh, I'm working. so that working moment was too precious for me, like really really precious. first time kerja, dapat gaji, then shopping guna duit gaji sendiri. hahaha pantang gaji dapat, hari cuti jee keluar pergi shopping. the best moment dengan akak tempat kerja, they were really really really friendly, especially my beloved akak supervisor. ya Allah, sumpah dia best gila laa. aku stay kerja situ pun sebab dia laa. 

but then, aku still kena berhenti jugak. and aku berhenti a week before result SPM released. dengan alasan, aku takut nanti time kerja aku banyak mengelamun sebab pikir result, even before tuh pun aku asyik mengelamun jee, punya risau pasal result. tapi niat sebenar aku berhenti sebab tanak join checkstock hahaha. wehhh aku dah laa jaga bahagian stationary tuh, yang ada pen, pensil pembaris pemadam segala stationary tuh, ingat sikit ke? checkstock tuh nak kena kira balance barang tuh ikut company wehh kalau salah kena buat semula. haa tak ke mati wehhh. selagi tak siap tak boleh balik. kalau pukul 5pagi habis, 5pagi laa balik. bukan satu jenis company ada, berjenis jenis. 

hmm akak supervisor aku puas jugak laa pujuk, rasuah aku cakap nanti time checkstock tu ada makan-2 laa, apa laa hahaha. aku tetap tanak. dan kebetulan aku dapat surat tawaran belajar dekat PTPTL. memang niat nak sambung situ, but then aku tak pergi pun. aku just gunakan surat tuh untuk jadikan alasan aku nak berhenti. sebab nak checkstock kitorang tak boleh berhenti, melainkan ada surat mcm aku tuh haa. so aku pun berhenti laa.

sepanjang kerja tuh, kak siah (akak supervisor kesayangan laa) dgn aku memang rapat gila bak hang *ayat bebudak zaman sekarang hahaha* masa aku sakit dia bawak aku pergi hospital, tapi sampai hospital kitorang pusing balik pergi makan roti canai bhahahahaha. tapi tak jadi makan, dia bawak aku balik rumah dia. kitorang makan dulu, then lepak jap, then baru masuk kerja. hahaha. then ada sekali tu aku tak sihat, dia pergi ambil limau kasturi dekat frozen bagi aku siap dgn asam masin sekali. hahahaha. then kitorg selalu curi tulang je masa kerja. kalau nak cerita satu-2 mampus laa, panjang sangat pulak nanti. cukup laa aku katakan terlalu banyak kenangan aku dengan akak-2 dekat tempat kerja. best sangat. 

di pertengahan 2012, aku dapat tawaran masuk Linton University College ni haa. cehh nama nak gah jee. taktahu macam mana life aku dekat sini. haihhhhh maleyhhh nak cerita banyak. banyak dugaan sebelum aku masuk sini. air mata ibu, aku, keringat ayah, kekuatan angah dan adik jadi pendorong dan pembakar semangat aku. Alhamdulillah, hasrat aku nak sambung study Software Engineering tercapai. dan sekarang tengah foundation, insyaAllah tahun depan sambung degree, amin. 

dah kenapa gambar fries pulaknya, well macam tak tahu pulak aku kan dah kalau nak taip pepanjang macam gini, cerita dia memang laa kena take a break dulu hahaha. tapi sayang, bukan ada betul pun. gambar semata mata. laparrrrrr T____T *lick screen* hahahaha melampau habis.

so start dari bulan5 aku dah banyak menghabiskan masa aku dekat negeri sembiloan ni haa. dah jadi orang negeri dah wehhh. hahaha. tak balik pahang dah laa ceghita dia. hamboiiiiii nampak macam tak mengenang budi pulak aku ni eh. hahaha. giola kau tak balik, balik laa wehh. bukan jauh mana pun. 2jam jee. so 2minggu sekali aku balik laa. balik selalu rabak laa aku wehh. 

so that's it, my 2012. actually 2012 aku penuh dengan tangisan. itu pun masa dah nak hujung-2 tahun laa. banyak sangat disakitkan sampai tak larat dah. however, still manage to overcame all those pain and hurts. anak sulung wehh, perempuan pulak tuh, kena laa kuat lebih sikit. and yes Alhamdulillah, aku kuat. even banyak gelak di luaran, hakikatnya dalaman aku hanya aku dan Dia jee yang tahu. sekian sahaja untuk hari ini. so goodbye 2012 hello 2013 :D Assalammualaikum











i love you , just the way you are =)

No comments:

Post a Comment